sâmbătă, 11 aprilie 2009

Prajitura cu mere si glazura - de post, usor si rapid de facut!

prajitura asta mi-o facea mama destul de des acum cativa ani... cand pe mine nu ma interesa nimik legat de bucatarie... mi s-a facut dor de gustul acela aromat si fin al prajiturii...
poza de album...

si patratul sectionat in 2 sa va fac pofta :D


Ingrediente:
1 cana mere rase
1 cana faina
1 cana zahar
1/2 cana ulei
1/2 plic praf de copt
scortisoara
nuci, stafide etc ( dupa dorinta fiecaruia)
zahar vanilat
canile sunt de acelesi dimensiuni, mai putin paharul cu ulei, masurat si el ( nu am 4 cani asemenea )

intr-un castron, se pun merele rase, zaharul, zaharul vanilat, scortisoara...
faina se amesteca impreuna cu praful de copt si se adauga la compozitie...
se adauga si uleiul si se amesteca bine sa se omogenizeze


rezulta o compozitie usor vascoasa...
Intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina se adauga cu lingura compozitia... si se niveleaza usor
deasupra am presarat migdale...
se da la cuptorul preincalzit timp de 20-25 min, pana se aureste si se desprinde usor de pe marginile tavii...
am testat-o cu scobitoarea...

Glazura:
6 linguri cacao
6 linguri zahar
6 linguri apa
100 gr. margarina
se adauga toate ingredientele intr-un ibric si se amesteca bine...
dupa 3-4 min incepe sa se lege, vedeti sa nu o scadeti prea tare, sa nu se arda, apoi se pune margarina...
se toarna fierbinte deasupra prajiturii...
sau asteptati sa se raceasca prajitura o taiati frumos in patrate sau romburi si apoi glazurati...
am taiat in patrate, am glazurat, mai jos am taiat in 2 sa vedeti sectiunea ...


mai aproape:

Va recomad prajitura cu incredere! e delicioasa!
se face foarte usor si foarte rapid!

7 comentarii:

Ela spunea...

Super delicioasa! Am s-o fac si eu!Te pup.

diamond spunea...

Elisa, ma bucur daca ti-a facut cu ochiul! eu spun ca iti va placea!:D
pup si eu!

Momo spunea...

hmmm!delicioasa!ador praji cu mar!sigur o voi comite si eu!multam de vizita!

diamond spunea...

si eu iti multumesc, alison! :D

Elena Sandor spunea...

ce bine arata! ma bagi in spital!

diamond spunea...

Fata, nu intra in spital...apuca-te si execut-o! :D e super rapida!

Vallenttina spunea...

Arata f bine...sapt aceasta o voi incerca. Glazura e elementul cheie pt mine.pup! Revin cu detalii dupa :)