sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Prajitura Snickers - the ultimate ... sweet :))

cunosc doua retete de snickers, amandoua absolut criminale la gust si...pt silueta :))

o voi posta si pe cealalta dupa care va veti da voi cu parerea care e mai buna, mai gingasa si mai delicata pt papilele gustative...reteta aici

am facut-o in ziua de 31 decembrie, asa la minut ca mai aveam unele de pregatit... pt o masa de multi invitati si am avut emotii ca nu va iesi cum trebuie...
nu am avut rabdare sa o tai ca la carte, m-am grabit, am reusit totusi sa salvez cateva bucati mai frumusele pt shooting :))

ce am constat clar a fost ca prajitura era mai buna pe zi ce trecea...si nu in ziua respectiva dar... asta tb sa imi fie invatatura de minte...

si un alt lucru important: folositi o ciocolata cu o calitate superioara!:) nu are de ce sa va para rau:P

asa arata:


Ingrediente:

Blat

7 albusuri
7 linguri zahar
200 g nuca macinata
4 linguri faina
1 lingurita praf de copt

Glazura 1
200 g ciocolata alba
2 linguri ulei

Crema
10 linguri zahar
200 g unt
7 galbenusuri
200 g nuci prajite- (eu am pus 100 gr nuci si 100 gr. alune de padure prajite si maruntite grob)

Glazura 2
200 g ciocolata neagra- puteti folosi si ciocolata cu lapte
2 linguri ulei


cele sapte albusuri se bat spuma cu un praf de sare...


dupa care se adauga zaharul...si se bat bine pana se topesc cristalele...

se adauga apoi nuca prajita si macinata...

apoi faina amestecata cu praful de copt...

amestecati usurel cu un tel sau cu o lingura de lemn ...

compozitia se da la copt intr-o tava tapetata cu hartie de copt...in cuptorul preincalzit...
se lasa circa 20-25 de min...e gata cand blatul este usor rumenit...

se raceste pe un gratar si se dezlipeste hartia de pe spatele blatului...

in timp ce se racea blatul m-am apucat de facut crema...mai ales ca stiu ca tot ce se bazeaza pe zahar ars are un timp de racire mult mai mare...

astfel am caramelizat cele 10 linguri de zahar intr-o cratita, la foc mic...

cand zaharul e complet topit se incorporeaza untul... aveti grija ca sar stropi incinsi si va puteti arde!!!!

amestecati usurel pana se inglobeaza tot untul...

apoi se adauga galbenusurile frecate putin...si nucile (in cazul meu nucile si alunele)
se amesteca toate...se lasa foarte foarte putin ca sa nu se amarasca crema!!! este f important!

apoi crema se da la racit...

cand blatul s-a racit, pregatim glazura 1...

astfel se topeste ciocolata alba intr-un vas pe bain-marie, sau la microunde...apoi se inglobeaza usor cele doua linguri de ulei...

se toarna peste blat si se niveleaza frumos...

dati la rece pana se intareste glazura de tot...

cand blatul si glazura sunt reci...se adauga crema caramel RECE!!!
daca crema nu e rece, va topi glazura...

in timp ce facem operatiunea de mai sus... se pregateste glazura 2...
se topeste ciocolatata intr-un vas pe bain-marie sau la microunde ca e mai simplu ( in reprize scurte de cate 10-15 secunde, amestecand constant)
cand s-a topit, amestecati ciocolata cu cele doua linguri de ulei...

glazura 2 se intinde peste crema caramel ...

se niveleaza frumos..
si se da la rece...peste noapte, de preferat!

se portioneaza patratele micute, este dulce si concentrata!:D

sper sa va fac pofta!

intre doua nu te ploua!:))


Spor!
sursa: o super harnicuta cu retete minunate: Alina
Multumesc!pup!

12 comentarii:

Fancy Cake spunea...

Asta este una din preajiturile mele preferate! Iar a ta arata de nota 10+!

felis spunea...

Al facut si eu pt Revelionul acesta prajitura, dar alta reteta... Inca nu am postat-o pe blog.. poate saptamana viitoare... Am sa incerc si reteta ta!... Un An Nou mai bun si La multi ani!

Georgiana spunea...

Arata absolut delicios...cel putin mie mi-a facut o pofta :d... Felicitari pentru blogul pe care il urmaresc de mult si care m-a inspirat sa-mi fac si eu unul!La multi ani si un An nou fericit!

Alina---Explora Cuisine spunea...

Ma bucur ca ti-a placut, arata delicios! mai ca as lua o bucatica din ecran dar noroc ca am in frigider :) pupici si un An Nou Fericit iti doresc!

Micul spunea...

Ce nebunie de prajitura, arata senzational.
La multi ani si an nou fericit.

Ioana spunea...

Arata senzational! Am sa o incerc si eu saptamana viitoare, momentan am ramas cu ochii lipiti de monitor :)

Adela Zilahi spunea...

Delicioasa, cred ca seamana reteta mea cu reteta ta! Am sa fur o bucatica!! Pupicei!!

miremirc spunea...

Excelent arata !! :)

Antonina spunea...

Arata senzational !!

Anonim spunea...

intr-adevar o prajitura pe care o tii minte dupa ce ai gustat putin din ea. arata super si te felicit pentru pozele pe care le faci, apetisante :)

diamond spunea...

multumesc, Antonina :D

diamond spunea...

multumesc.