marți, 7 august 2012

Prajitura cu mure

azi am pentru voi o praji pufoasa si fructata... imi place ca nu e de tipul acelora care sunt inecacioase...

ei bine, nu mai spun ca e foarte buna alaturi de o cana de cafea sau una de lapte...

sectiuni


...

Ingrediente:
250 gr. faina
250 gr. ricotta
200 gr. zahar
20 gr. unt moale
2 linguri de lapte
3 oua
1 plic praf de copt
zahar pudra -pt deasupra
2 linguri zeama de lamaie- eu am pus esenta
200 gr mure/afine/zmeura... ce vreti voi...
eu am pus congelate...pe care nu le-am lasat sa se dezghete in prealabil... puteti sa incercati asa...



separati oualele... albusurile se bat spuma tare cu zaharul...

galbenusurile se mixeaza impreuna cu ricotta, untul topit si laptele...



apoi se incorporeaza faina amestecata cu praful de copt...
esenta de lamaie...


la sfarsit incorporati usor albusurile amestecand de jos in sus...

tava se unge cu ulei...
si se tapeteaza cu faina...


turnati compozitia in tava...
si presarati deasupra fructele...

dati la cuptorul preincalzit...temperatura de 180* C ...timp de 35- 40 de min...
eu imi dau seama ca este gata cand se bronzeaza pe margini...apoi pt a fi sigura mai infig si o scobitoare ca sa fie treaba buna :)

cand s-a racit am taiat-o...
si am pudrat-o cu zahar...

se mentine bine in frigider... ceea ce si recomand (acoperita cu folie)
zambim la poza

mmm, aromata...


sursa: culinar.ro care a preluat-o de la diva in bucatarie si... de aici nu mai stiu! multumesc pt reteta! :)

9 comentarii:

Lilly spunea...

E sezonul fructelor de padure.Orice reteta e binevenita!

diamond spunea...

asa este, aromatele de ele! :D pup!

Nada spunea...

Delicious and beautiful!

diamond spunea...

thanks, Nada! :D

Patricia Scarpin spunea...

This looks beautiful! I love baking with berries.

diamond spunea...

thx, Patricia! U are welcome any time!

ana spunea...

cantitatea de faina e prea mare, din cauza asta compozitia e prea groasa si prajitura nu iese pufoasa, e prea densa

diamond spunea...

mie mi-a iesit pufoasa... si cred ca albusurile batute bine schimba total consistenta aluatului. click pe imaine si mareste ca sa vezi ca textura e aerata si pufoasa

diamond spunea...

plus ca...compozitia se amesteca usor de jos in sus...ca sa nu se lase...
am respetat intocmai pasii retetei si rezultatul a fost pe masura.