luni, 25 februarie 2013

Paste rigatoni in stil trapani

nu ma omor dupa paste dar de fiecare data cand ma uit pe retetele lui j. oliver ma inspitesc cumplit ingredientele si aromele mediteraneene regasite in farfuriile lui.

reteta de astazi e destul de diferita fata de ce intelege tot roamanul ca inseamna o portie de paste...imi amintesc ca a mea mama gatea spaghetti cu sos de rosii si carne de vita... sau macaroane la cuptor cu branza si stafide... cam astea erau variatiunile...
mi-au placut aceste paste pentru ca nu am stat mult in bucatarie si ca am incercat arome noi si gusturi noi...

uite asa:

Ingrediente:
500 gr. paste rigatoni
40 gr. parmezan
100 gr. migdale
2 catei usturoi
1-2 ardei iuti proaspeti
busuioc proaspat- o legatura
ulei de masline extravirgin
4 fileuri ansoa in ulei
450 gr. rosii cherry


pastele se fierb conform instructiunilor de pe pachet...
intr-o cratita cu apa clocotita adaugati pastele si lasati sa fiarba...al dente...

intre timp...in cuva robotului am pus parmezanul, migdalele, usturoiul, ardeii iuti taiati rodele si curatati de seminte...
prelucrati pana se omogenizeaza... apoi adaugati1/2 din busuioc, fileurile de ansoa si o treime din rosiile cherry...
amestecati pana devine o pasta fina si omogena... eu nu am exagerat cu asta, am preferat sa se simta cate ceva...
peste aceasta pasta se incorporeaza 1-2 linguri ulei de masline extravirgin...
 gustati amestecul si potriviti-l de condimente daca mai trebuie...
rosiile ramase se taie jumatati sau sferturi...
pana acum pastele ar tb sa fie deja gata...ele se scurg de apa in care au fiert, pastrandu-se putin din apa in care au fiert...
pasta se amesteca impreuna cu pastele si se adauga putina apa (in care au fiert) si amesteca bine ca preparatul sa fie moale si lucios.
se adauga rosiile taiate deasupra si se presara cateva frunzulite mici de busuioc!
enjoy!


pofta mare!

3 comentarii:

Retete Savuroase spunea...

Ei, da, o reteta foarte sanatoasa si delicioasa de paste. Trebuie sa o incerc.

Lubita Iancu spunea...

Delicioase,as manca la orice ora!!

Teobucatar spunea...

Ador pastele!O reteta grozava!