sâmbătă, 26 aprilie 2014

Estonian Kringel

bine v-am regasit dupa aceste frumoase Sarbatori!
azi vin sa va indulcesc cu un dulce pufos, aromat si foarte aspectuos!
scortisoara, zahar brun si nuca... yum!
imi pare rau ca nu am reusit sa postez reteta inainte de Paste!

Ingrediente:
550 gr. faina
2 galbenusuri
3 linguri de miere
250 ml lapte cald
60 gr. unt
1pachetel de drojdie proaspata 25 gr
1/2lingurita sare
Umplutura:
100 gr unt moale
8 linguri zahar brun
4 lingurite scortisoara
1 ceasca mare nuca prajita si macinata (optional)
Aluatul:
 in cuva robotului am pus faina amescata cu sarea... in faina am facut o adancitura unde am adaugat drojdia dizolvata in cateva linguri de lapte cald si miere.
cand drojdia dospeste se adauga galbenusurile, untul topit si restul de lapte cald...
am rasturnat aluatul pe masa infainata si l-am framantat putin...
apoi l-am lasat la dospit la loc cald, acoperit cu un prosop timp de aprox o ora...
Ingredientele pt aluat se amesteca bine impreuna...
apoi aluatul se intinde cu ajutorul unui sucitor pe masa infainata...
dati-i o forma de dreptunghi...umplutura se intinde cu ajutorul unei linguri pe toata suprafata aluatului, pastrand la urma 2 lingurite de umplutura pentru uns deasupra...
aluatul se ruleaza pe lungime, apoi se taie de-a lungul, nu taiati pana la capat...cele doua parti formate se impletesc frumos, formand un colacel pe care il puneti intr-o tava tapetata cu hartie de copt... eu nu am pus deoarece tava avea fund de sticla...

deasupra se unge cu ajutorul unei pensule cu restul de umplutura ramasa...
l-am mai lasat la caldura cam 20-30 min...
apoi l-am bagat la cuptor 35-40 de min la 180 gr.
primele 10 min am dat cuptorul la o treapta de caldura mai mare apoi dupa 10 min, l-am fixat la 180.
in mod normal reteta este fara nuca, eu am trisat putinsi am pus! daca nu va place nu puneti!
colacelul miroase ispititor, deasupra face crusta crocanta, miezul e pufos si si tare bun!
sectiuni:
pofta mare! si spor! se face usor si se mananca repede!
multumesc, Poka! :*

Niciun comentariu: