sâmbătă, 5 ianuarie 2013

Fursecuri cu nuci si gem de caise

o reteta minunata pe care o recomand cu placere.
trebuie sa aveti rabdare macar o zi ca sa se inmoaie si sa fie... perfecte. un set de arome impletite intr-o singura gurita.

au facut maxima impresie de craciun si au fost pe placul tuturor mari si mici

le-am pastrat bine intr-un clopot de sticla...
Ingrediente:
200 gr. faina
50 gr nuci macinate
100 gr zahar
1 varf cutit scortisoara
1 ou
100 gr unt rece
100 gr ciocolata
30 jumatati de miez de nuca
gem/ jeleu de caise/ coacaze sau de care aveti...
in cuva robotului am pus faina amestecata cu nucile macinate, zaharul si scortisoara...
apoi se adauga oul si untul rece...si se mixeaza cat sa se lege aluatul... se framanta putin...se inveleste intr-o folie si se da la frigider timp de 30 de min.


dupa 30 de min, aluatul se intinde cu sucitorul intr-o foaie groasa de 3 mm... pe masa tapetata cu faina... tapetati si  sucitorul cu faina...
am decupat cercuri cu ajutorul unui pahar de sampanie din acela subtirel...
se asaza formele pe tava tapetata cu hartie de copt... si se coc la cuptorul preincalzit la 180 C timp de 9-10 min.
se lasa sa se racoreasca pe un gratar...
jeleul de caise cu tot cu bucatile de fructe din el se incalzeste la foc mic sau la mw...
dupa care se ung jumatate din fursecuri din belsug cu jeleu...

se asaza deasupra celelate fursecuri si se apasa putin ca sa se imbine bine.
ciocolata se topeste la bain-marie cu o lingurita de ulei/ sau la mw cateva sec.
pe fiecare fursec am pus cu lingurita un banut mic de ciocolata topita si deasupra am pus cate o jumatate/bucatica de nuca.
mi-au iesit mai mult de 30 pt ca la inceput am decupat aluatul cu o forma mai mica...
va recomand rabdare pana se inmoaie bine de tot fursecul care absoarbe umezeala de la jeleu! si umpleti-le cu jeleu din belsug!
pofta mare!

6 comentarii:

Unknown spunea...

Cat de bine arata!!! Imi ploua in gura, mai ales ca au tot ce-mi place mie! Fur cateva, asa de pofta ;) Pupici

diamond spunea...

multumesc, Paula! te pup :P

FLORY spunea...

La multi ani!
Grovazve fursecurile !Pupici

diamond spunea...

multumesc, Flory! sa ne auzim cu bine in noul an!:D

Adela Zilahi spunea...

Cred ca sunt grozav de bune!! Un premiu asteapta la mine sa fie revendicat! Il ofer din toata inima! Pupici!

Craita spunea...

Vai cat sunt de frumoase si delicate!Am salvat reteta.