vineri, 24 august 2012

Fasole cu afumatura ... sau cu ciolan afumat, mai pe romaneste :D

fasoalele sunt bune dar bune si nu glumesc... ma gandesc mereu la episodul ala din Morometii. cand Moromete nu a avut rabdare sa sa se raceasca fasolele si s-a fript... dar nu le-a spus si celorlalti cat de tare frige... :))

deci stapaniti-va poftele, fasoalele sunt ispititoare :))

taica-meu prefera fasolea alba fara bulion sau paste de tomate...al meu barbat a spus ca e buna dar sa folosesc soiul cu bob mic, asa ca la mama:))
mie imi place sa aiba legume, sa aiba si bulion si sa o prajesc in tigaie... cand era mancarea gata :))asa imi facea mama

eu recomand multa afumatura si ardeeei copti...iuhuuuu :D

poza:


o farfurie plina...

Ingrediente:

500 gr. fasole alba pusa la inmuiat de cu seara de dinainte

600 gr. ciolan afumat dezosat
3 cepe
2 morcovi
1 ardei gras (puteti inlocui cu boia)
2-3 linguri de bulion
2-3 frunze dafin
patrunjel
sare, piper

carnea se taie in bucati...


fasolea umflata toata... se spala bine si se pune la fiert...
ca sa evitati balonarile si alte probleme :)... va recomand sa schimbati apa in care fierbe fasolea...
de mai multe ori... cam de 3 ori...dupe ce fierbe 10 minute, scurgeti apa si turnati peste fasole apa clocotita ...
cand schimbati a treia apa... adaugati ciolanul afumat, o ceapa taiata in patru si frunzele de dafin...

acoperiti totul cu un capac si lasati sa fiarba la foc min pana e gata fasolea... 40 min-1h... la mine a fiert repede ca era deja umflata...

cat timp fierbe fasolea, pregatiti legumele...
ardeii se taie marunt...


ceapa se taie si ea...iar morcovetii ii dam pe razatoare...

cand fasolea e gata, fasoalele se iau de pe foc...
se scoate carnea si se marunteste in funcrie de preferinte...

intr-o tigaie se calesc ceapa...apoi se adauga motcovii si apoi ardeii...

cand sunt gata legumele se adauga si carnea care se mai parpoleste putin cu legumele...
se adauga pasta de rosii...daca vreti puteti pune mai putin...diluata in putina apa in care a fiert fasolea...

adaugati prajeala de legume peste fasolea scursa de apa .... sau invers...
amestecati totul si lasati la fiert sub capac 10-15 min...
potriviti de gust cu sare si piper...si tarhon daca va imbie gustul...

deasupra am presarat patrunjel tocat fin...

uite asa...si am pus capa deasupra...

gataaaaaaaaaaa...
nu uitati de ardei copti, muraturi ...

closer...

pofta mare...


pofta mare! ps...puteti praji mancarea intr-o tigaie intinsa... in care ati incins 2 linguri de ulei... mmmm :D

3 comentarii:

Unknown spunea...

Mereu mi-a placut mancarea asta, s chiar n-am mancat de multa vrema...acum 0i-e pofta!!

diamond spunea...

da, da si mie! procesul tehnologic ia cam mult timp! :) poop!

Clarisa spunea...

Preferata mea!