duminică, 30 iunie 2013

Tarta cu zmeura si rubarba

intampin cea mai calduroasa luna de vara cu o felie de tarta irezistibila! :D

asadar, va sfatuiesc sa o incercati, va va cuceri cu totul!:D


 si o sectiune imbietoare...
Ingrediente blat:
100 gr. faina
1 lingurita praf de copt
50 gr. branza de vaca nesarata
3 linguri lapte
3 linguri ulei
2 linguri de zahar
1 praf de sare
toate ingredientele pt blat se mixeaza impreuna...
se framanta bine aluatul, se infasoara in folie si se da la frigider...
Ingrediente umplutura:
200 gr. rubarba
200 gr. zmeura
2 linguri pesmet
2-3 linguri de zahar

Pt bezea:
2 albusuri
3 linguri de zahar
1 plic zahar de bourbon/2 plicuri zahar vanilat
rubarba se curata, se taie bucatele de cca 3 cm.
in tava (20 cm diametru- eu am folosit patrata)  tapetata cu hartie de copt, se intinde o foaie de aluat ... e fragila si se rupe, ajutati-va de degete sa tapetati usor ... ridicand  margini putin mai inalte...
se presara pesmet pe blat...
fructele se asaza deasupra...se prasara 2-3 linguri de zahar pt ca rubarba este acrisoara nu gluma...
se da la cuptorul preincalzit la 160 C timp de 25 de min.
 intre timp se pregateste bezeaua: albusurile se bat bine cu zaharul si cu zaharul vanilescu...
prajitura se scoate din cuptor, deasupra se adauga bezeaua... si se mai coace 5-7 min...
cand se raceste, se portioneaza cu ajutorul umui cutit nine ascutit si cu lama uda...
se pudreaza cu zahar ...
pe masura ce se raceste... bezeaua 'transpira'formand perlute aurii de zahar deasupra!
am pastrat-o la frigider!
 imi place blatul de tarta ca nu este tare si crocant... mie nu-mi plac blaturile tari...
aceste pe baza de branza se inmoaie... si mai e un vantaj se poate prepara in cantitati mari si pastrat la frigider chiar si cateva saptamani!
va pup!

3 comentarii:

Lubita Iancu spunea...

Mmm,am vazut si eu rubarba la magazin;poate nu se termina sa fac si eu ca buna trebuie sa fie!!

Haplea spunea...

Arata grozav!!

Unknown spunea...

Woe, wow! Cred si eu ca e minunata si sunt convinsa ca se topeste in gura! Pup