vineri, 12 aprilie 2013

Tarta Tatin cu mere

o tarta delicioasa cu mere ... fina si delicata...care te cucereste cu totul ...

se face foarte repede si fara prea multe batai de cap...

tadaaam:
 Ingrediente:
1 kg de mere
120 gr zahar tos
2 plicuri zahar vanilescu/ sau unul de bourbon
zeama de lamaie
50 gr unt
scortisoara
400 gr aluat de foietaj
 merele se spala, se curata de coaja si de seminte...
se taie felii...
eu am folosit ustensila asta, practica si buna de altfel...
 merele se stropesc cu zeama de lamaie ca sa isi pastreze culoarea...
 in vasul in care faceti tarta sau in alt vas rezistent la foc se pun zaharul, zaharul vanilescu, untul si scortisoara...

amestecati cu o lingura de lemn pana cand zaharul se caramelizeaza intr-un sirop gros mai deschis la culoare...
deasupra puneti feliile de mar...
eu am avut o forma cu fund de sticla... asa ca am tapetat-o cu hartie de copt...si am turnat caramelul deasupra... apoi am asezat feliile de mar...
pana am pus tot ordonat frumos...pai?
deasupra am pus aluatul de foietaj cu ajutorul sucitorului.
  ... si am acoperit frumos fructele...
am pensulat aluatul de foietaj cu putin unt topit...
dati tarta la cuptorul preincalzit ... sa se coaca la o temperatura de 180 gr.... pana se aureste deasupra
se scoate din cuptor... se rastoarna pe un platou cu grija mare sa nu va frigeti...
am asteptat cuminte sa se racoreasca putintel... si em ridicat cu emotie hartia de copt....siiiii
o tarta auriu- portocalie... imbietoare, atragatoare... scaldata in sosul caramel... mmm
tadaaaam
 o felie minunata, cu blat crocantzos, cu mar moale fin delicat caramelizat deasupra...
nota 20!
si o sectiune... ca sa va conving!
Pofta mare!
faceti incercari si cu alte fructe...
va pup, o zi buna!

24 de comentarii:

Bogdan spunea...

M-a invatat un bucatar ca nu trebuie niciodata mestecat in caramel. Se lipeste de lingura si apoi e tare greu de curatat.

In alta ordine de idei, arata bine! E una dintre tartele mele preferate :)

Alina Avram spunea...

Am făcut și eu, dar cu pere. O minunăție!

maria mihalache spunea...

Tare buna trebuie sa mai fie!
O seara minunata!

Andreea Dianu spunea...

Asta e si desertul meu preferat :) Neaparat cu o cupa de inghetata :)

Weekend placut!

fimere spunea...

un excellent dessert bien gourmand
bonne journée

diamond spunea...

multumesc, Bogdan! :)
eu aleg totusi sa amestec ca sa fie amestecul omogen!
Te mai astept!

diamond spunea...

Asa e, Alina! o sa-ti fac o vizita sa vad rezultatul!

diamond spunea...

multumesc, Maria! e f buna si se papa repede!:D

diamond spunea...

multumesc, Andreea! cred ca merge de binune cu o inghetata! un we placut si tie! :)

diamond spunea...

merci, Fimere! :*

Liana10 spunea...

moamaa, cum arata!!

Adela Zilahi spunea...

Mmmm ce buna poate fi!!! Pupici!!!

Haplea spunea...

Wow ce bine arata!!!Imi plac deserturile cu mere!

diamond spunea...

Liana, te pup!:*

diamond spunea...

Adela, este delicioasa! O sa incerc si cu alte fructe!:*:*

diamond spunea...

Multumesc,Haplea! Si mie imi plac prajiturile cu mere:d o duminica frumoasa!:d

Unknown spunea...

Wow, o minunatie a iesit! Nu as putea refuza o felie niciodata!

diamond spunea...

multumesc, Paula! nici eu n-as refuza! :D :*

imagini blurate spunea...

E arătoasă FOC. :)
Ce-i drept, și pozele sunt foarte reușite.

Și cum sunt în căutare de rețete deosebite pentru zilele de sărbătoare ce vor veni curând, adaug și tarta asta diafană în rețetarul meu. :)

Emily spunea...

ce tarta delicioasa si frumoasa :*
weekend placut!

Lubita Iancu spunea...

E si aratoasa si gustoasa!!

diamond spunea...

multumesc, Natasa! am sa fac un colaj cu retete de Paste! :* te astept cu placere!

diamond spunea...

multumesc, Emily! multumesc pt surpriza! te pup dulce!

diamond spunea...

multumesc, Lulu! o recomand cu placere!:D