joi, 13 septembrie 2012

Sos Pesto

de multe ori m-am intrebat de ce sosul asta costa atat de mult... nu stiam exact ce contine...
pana am dat de reteta lui jamie oliver si sosul lui ...minunat...

asadar, eram la cumparaturi in Kaufland ieftin si bun, luand ce trebuie d-ale gurii... inainte de case trec pe la raftul cu reduceri si alte alea puse alandala...cand dau de muguri de pin...reducere, frate, reducere... de la 20 lei plicu- la 10 lei...100 de grame (aha, ma minunez, deci 200 lei e kilu???)

ajung acasutza si ma pregatesc de sos pesto


Ingrediente:
1 mana buna de muguri de pin, usor rumeniti
1 catel de usturoi dat pe razatoare sau terorizat in mojar... pana ieste tot naduful din el
3 maini pline de frunze de busuioc proaspat
1 mana buna de parmezan ras
ulei de masline extravirgin
sare de mare
piper
zeama de lamaie- optional

in cuva robotului punem catelul de usturoi ...

mugurii de pin si parmezanul...

apoi frunzele de busuioc...
la final adaugati ulei de masline cat sa lege sosul si sa-i dea acestuia o textura fluida dar consistenta...
gustati, adaugati sare, piper...ulei daca mai trebuie...
eu am pus si doi stropi de zeama de lamaie ca sa mai taie din gustul de busuioc...


jamie spune ca nu sunt reguli fixe pt sosul pesto atata timp cat folosim produse proaspete si de buna calitate...
el spune:' adaugati din toate si potriviti gustul pana iese asa cum... trebuie!'

va asigur sa incercati, o sa va placa!

le puteti incerca cu paste dar si alaturi de carnuri...

:*

8 comentarii:

Micky Apostu spunea...

Interesant si gustos!

Danutza spunea...

Excelent sosul pesto!

Haplea spunea...

Imi place foarte mult sosul pesto!!!

Claudia Mic spunea...

Cam toate retetele ce poarta semnatura Jamie Oliver sunt deosebite, asta o stim cu totii care chiar le folosim. Te pup si spor la gasit, iar apoi la postat de retete pe blog...

diamond spunea...

multumesc, Micky! :)

diamond spunea...

asa este, Danutza! :D merita sa incerci si acasa!

diamond spunea...

si mie, Haplea! sa-mi spui cum pot lasa comentarii pe blogul tau

diamond spunea...

multumesc, Claudia! este ceva vreme de cand nu te- am mai vazut pe blogul meu! te pup!